آیا می‌توانم سئو سایت را خودم انجام دهم؟

 

سئو سایت ,اشتباهات سئو,تهران دیزاین,tehran design

هر روز سوالات زیادی در انجمن‌های گفتگوی مربوط به طراحی و سئو سایت به چشم می‌خورد، سوالاتی مانند:

  • چگونه سایت خود را سئو کنم؟
  • مقالات آموزش سئو را از کجا می‌توان یافت؟
  • چرا گوگل سایت من را ایندکس نمی‌کند؟
  • کجا می‌توانم سئو سایت خود را بررسی کنم؟
  • و …

متاسفانه اکثر این سوالات پس از انجام اشتباهات در سئو سایت پیش می‌آیند. اگر شما هم یکی از صاحبان سایت هستید و بدنبال راهی برای بهبود وضعیت سئو سایت خود می‌گردید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

برای طراحی سایت مشخص است که شما به شخصی با تجربه و سلیقه کافی نیاز دارید و امروزه کمتر شرکتی کار طراحی سایت را خود در دست می‌گیرد، ولی برای سئو سایت چطور؟ آیا سئو سایت نیز نیاز به متخصص دارد و یا می‌توان آن را به هر کسی سپرد؟ فرض کنید که تعمیر خودرو خود را به یک تعمیرکار گوشی موبایل یا یک حسابدار بسپارید، فکر می‌کنید چه نتیجه‌ای خواهد داشت و یا جبران آن چه هزینه‌ای برای شما در بر خواهد داشت. حال فرض کنید که سئو سایت خود را به شخصی نامناسب بسپارید…

سئو سایت

برای رسیدن سایت شما به صفحه اول گوگل باید نکات و اصول سئو را رعایت کنید، ولی آیا شما علم و ابزار لازم برای این کار را در اختیار دارید؟ قبل از شروع کار پنج سوال زیر را از خود بپرسید و به آن‌ها جواب دهید.

آیا با HTML آشنایی دارید؟

شما برای اجرای اصول سئو باید متن و کد HTML سایت خود را تغییر دهید و اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا یا مجنتو استفاده می‌کنید باید علم و تسلط لازم را داشته باشید.

آیا می‌توانید محتوای سایت خود را بروزرسانی کنید؟

سئو سایت مناسب نیاز به مطالب به روز و تازه دارد، آیا امکان ارائه مطالب جدید و مستمر در سایت را دارید؟ وبلاگ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. بروز رسانی سایت در چند سال اخیر به فاکتور مهمی برای کسب رتبه‌های بهتر در صفحه نتایج جستجوی گوگل تبدیل شده است.

با کلمات کلیدی و نحوه انتخاب آنها آشنایی دارید؟

شما باید بتوانید کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با کار خود را پیدا کرده و سئو سایت را متناسب با این کلمات انجام دهید. به طور کلی کلمات کلیدی و تنوع آن‌ها در محتوای سایت، نقش مهمی در کسب رتبه‌های بهتر در گوگل ایفا می‌کنند.

ابزار لازم سئو سایت را در دسترس دارید؟

بسیاری از بخش‌های سئو سایت نیاز به ابزار و برنامه‌های آنالیز مناسب دارند که برخی از آن‌ها گران قیمت بوده و نیازمند تسلط و آشنایی کامل هستند. شما باید برای سئو سایت خود نحوه کار با گوگل وبمستر را بخوبی بیاموزید.

سئو سایت تهران دیزاین طراحی سایت

زمان شما چقدر ارزشمند است؟

این سوال را بعنوان آخرین سوال در نظر گرفتیم، زیرا اهمیت بسیار زیادی دارد. وقت طلاست و ارزش آن در هر تجارتی متفاوت است. انجام تمام مراحل بهینه سازی و سئو سایت فرآیندی زمانبر است، بخصوص اگر در زمینه فعالیت خود رقبای زیادی داشته باشید. ممکن است که شما بتوانید با مطالعه و تحقیق تمام فرآیند سئو سایت را بدرستی انجام دهید ولی در نظر داشته باشید که این کار چه زمانی از شما خواهد گرفت و از این زمان چه استفاده ای می‌توان داشت.

اگر پاسخ شما به سوالات بالا مثبت است می‌توانید خودتان کار سئو سایت را آغاز کنید ولی اگر هر کدام از این بخش‌ها برای شما مبهم بوده و یا اطلاعی از آن ندارید بهتر است که سئو سایت خود را به یک متخصص بسپارید، زیرا آنچه که در مقالات و آموزش‌های سئو می‌خوانید با آنچه که در عمل اجرا می‌شود تفاوت‌های تکنیکی زیادی دارد.

در نهایت شما تنها به سایت خود آشنایی دارید ولی متخصصان سئو با چندین سایت و شرکت در زمینه‌های مختلف همکاری داشته‌اند و تجربیات مناسبی را در زمینه سئو سایت کسب کرده‌اند که می‌توانند در اختیار شما قرار دهند. شما در این راه اشتباهات زیادی مرتکب خواهید شد و باید هزینه آن را بپردازید چیزی که شاید کارشناسان سئو سال‌ها قبل به آن رسیده‌اند.

برای انجام ساده‌ترین مراحل و تغییرات در سئو سایت نیازمند جستجو و صرف زمان زیادی هستید، پس در نظر داشته باشید که در معادله زمان و هزینه کدامیک برای شما ارزشمندتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس