طراحی مجدد لوگو های قدیمی (ریدیزاین)

طراحی لوگو تهران دیزاین

بزرگترین کمپانی های جهان ، با هدف تحول و پیشرفت ، لوگوی برند خود را اصلاح و مدرن سازی می کنند.

فرآیند طراحی مجدد لوگو به این علت است که نشان تجاری یا لوگو مجموعه شما ، هر میزان هم که حرفه ای طراحی شده باشد، با گذر زمان دچار فرسودگی و کاهش جذابیت و تاثیرگذاری در ذهن مخاطب می شود.

از اساسی ترین علل فرسودگی در لوگو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) گسترش کسب و کار یا تغییر روند کسب و کار

هر کسب و کاری در حالت معمول و با گذر زمان به ارتقاء، گسترش و پیشرفت می رسد، گاه این پیشرفت در حوزه تنوع، افزایش و تغییر محصول رخ می دهد و گاه در سطح گسترش زمینه و محدوده کاری. چنین تغییرات و گسترشی عموما با فرسایش و عدم کارایی لوگو مورد استفاده همراه می شود. بدین سبب مدیران این کمپانی ها، متناسب با این گسترش و ارتقاء و همچنین با هدف درک صحیح مخاطبان از این پیشرفت ، دست به اصلاح و بازسازی لوگو خود می زنند.

طراحی لوگو تهران دیزاین

طراحی لوگو تهران دیزاین

2) تغییر ذائقه، سلیقه و بازخورد حسی مخاطبان و مشتریان

لوگو شما کلیدی ترین نقش را در شناسایی تجارتتان توسط مخاطبان ایفا می کند. همچنین مخاطبان شما تصمیم گیرندگان اصلی در انتخاب شما و برندتان هستند.
این جمله گویای این نکته است که مخاطبان و مشتریان در اکثر موارد بیشتر احساسی و سلیقه ای تصمیم می گیرند و انتخاب می کنند.
مخاطبان در برخورد اول با هویت تجاری شما یا بیان ساده تر لوگو شما، تصمیم می گیرند که:
– آیا مشتری شما بشوند یا نه!
– به شما و کسب و کارتان اعتماد کنند یا نه!
– با شما مذاکره کنند یا نه!
مولفه هایی در طراحی لوگو مانند :جذابیت ،به روز بودن ، تناسب با فرهنگ جامعه ، همگام بودن با مد روز و…
نقش بسزایی در انتخاب این مخاطبان دارد.
این مولفه ها با گذر زمان دستخوش فرسایش و تغییر می شوند و عاملی که شاید چند سال پیش باعث جذابیت بسیار بالایی در لوگو می شده، امروز دیگر ارزشی ندارد.
کمپانی های بزرگ بروز رسانی و اصلاحات طراحی لوگو خود را با توجه به زمان و نسبت به ذائقه مخاطبان و مشتریان، با سنجش چنین مولفه هایی انجام می دهند.

3) تغییر نظام برندینگ و مد جهانی

سازمانها و آژانس های برند سازی و تبلیغات، در جهت معرفی و ارتقاء یک برند یا محصول همواره استراتژی های متنوعی به کار می برند. هدف اصلی این مجموعه ها تحقیق در مورد رفتار و سبک زندگی مخاطبان و مشتریان یک محصول است تا از طریق نتیجه این تحقیقات بتوانند ابتدا نیازهای این مخاطبان و سپس نوع معرفی و تبلیغ آن محصول را مشخص کنند. آنچه که در مورد استراتژی های معرفی و رشد یک برند در تمامی این آژانس ها یکسان است، بروزرسانی نظام کسب و کار و فروش بیشتر برند های مختلف است. این بروز رسانی گاه در حد اصلاح لوگو یک کمپانی و گاه در ابعاد تغییر یا ادغام چند کمپانی در هم است. نکته مهم این است که هر استراتژی در زمان خود کاربرد و بازخورد لازم را دارد و اثر بخش است. ساختارهای مد جهانی در تبلیغات و معرفی یک برند به مخاطبان بوسیله لوگو، در هر مقطعی از زمان تغییر می کند و همین عامل باعث فرسایش پوسته لوگو کمپانی های متعدد می گردد. آژانس های تبلیغاتی و ارتقا برند، در همین مقطع وارد عمل شده و با بکارگیری معیارها و متدهای جدید در طراحی لوگو و تبلیغات به ترمیم و بروزرسانی این برندها می پردازند.

طراحی لوگو تهران دیزاین

هرگز فراموش نکنید: یک لوگو قدرتمند، با ارزش ترین دارایی و سرمایه یک برند محسوب می شود.

هدف اصلی از فرآیند اصلاح و تکامل طراحی لوگو، دستیابی به بالاترین سطح تاثیرگذاری و به رسمیت شناساندن آن لوگو و برند می باشد.از دیدگاه علم تبلیغات فرآیند گسترش و تکامل طراحی لوگو یک جز حیاتی و غیر قابل جایگزین در موفقیت یک کسب و کار محسوب می شود.
فرآیند بازسازی لوگو در بیشترین مواقع با کمترین تخریب در ساختار اصلی لوگو صورت می پذیرد و گاها به علت وجود نقاط ضعف بیش از حد،این بازسازی با دگرگونی های زیادی همراه می شود. اطلاعات آماری نشان می دهد اصلاح و بروزرسانی لوگو در یک شرکت و برند می تواند 15 تا 30 درصد در رشد، ارتقاء، موفقیت و فروش آن برند تاثیر گذار باشد. به همین علت است که اصلاح لوگو یا بروزرسانی لوگو یکی از سر فصل های اساسی در کمپین تبلیغاتی بزرگترین کمپانی های دنیا محسوب می شود.
نمونه هایی از اصلاحات و بروز رسانی لوگو را در کمپانی های بزرگ جهان می توانید مشاهده نمایید:

طراحی لوگو تهران دیزاین

طراحی لوگو تهران دیزاین

طراحی لوگو تهران دیزاین

طراحی لوگو تهران دیزاین

طراحی لوگو تهران دیزاین
طراحی لوگو تهران دیزاین

طراحی لوگو تهران دیزاین

طراحی لوگو تهران دیزاین

طراحی لوگو تهران دیزاین

طراحی لوگو تهران دیزاین

3 گام پیشنهادی مجموعه تهران دیزاین برای کسب بهترین نتیجه در بروزرسانی و ارتقاء لوگو و هویت سازمانی:

طراحی لوگو تهران دیزاین

1) مشاوره

گفتمانی کاملا دو طرفه با هدف آشنایی با نیاز و دیدگاه شما و همچنین ایجاد و هموار سازی بهترین مسیر موفقیت.

2) برسی و آنالیز

مطالعه و رفتار شناسی مخاطبین، مشتریان، رقبا و بازار کسب و کار و استفادهاز قانون طلایی برند سازی جهت ارتقاء تجارت شما.

3) پیاده سازی و اجرای پروژه0

اعمال اصلاحات و همچنین طراحی و بروز رسانی لوگو و هویت بصری جدید و ارتقا یافته کسب و کار شما.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *